پرداخت الکترونیک سپهر

کیف پول الکترونیکی

 

آیا دوست داشتید برای خرید به فروشگاهی میرفتید و بدون نیاز به ایستادن در صف و استفاده کارت بانکی یا پول نقد از فروشگاه خارج میشدید؟

کیف پول الکترونیکی یکی از روش های پرداخت است که راه ر برای صاحبان فروشگاه و اپلیکیشن های پرداخت آسان کرده.

امروز میخواهیم شمارا با فروشگاهی آشنا کنیم که از این سرویس به بهترین شکل استفاده کرده. فروشگاهی که صندوق دار ندارد و شرکت آمازون بنیانگذارش است. در این فروشگاه پس از برداشتن اجناس مورد نظر، بدون پرداخت وجه نقد، از فروشگاه خارج می شوید.

سازوکار این فروشگاه به این صورت است که شما ابتدا در اپلیکیشن این فروشگاه حساب کاربری می‌سازید و شارژش می کنید سپس جلوی درِب فروشگاه بارکد مخصوصی که برنامه به شما می‌دهد را روی گیت اسکن می‌کنید و وارد فروشگاه می‌شوید. از اینجا به بعد دیگر باید مراقب باشید چرا که چندین دوربین هوشمند و سنسور که در سقف این فروشگاه کار گذاشته شده‌اند شما را شناسایی و تعقیب می کنند و حرکاتتان از لحظه ورود تا خروج از فروشگاه را زیر نظر دارند.

فناوری به کار گرفته شده در این فروشگاه تقریباً ترکیبی از يادگيرى عميقdeep learning ، تکنولوژی RFID (سامانه شناسایی از طریق امواج رادیویی) و دید کامپیوتری COMPUTER VISION  است که از طریق آن کالایی را که مشتری از قفسه برمی‌دارد یا سرجایش می‌گذارد، ردیابی می‌کند و در پایان صورتحساب را به حساب اپلیکیشنی ارسال می کند و وقتی از فروشگاه خارج شود از کیف پول مجازیش کم می‌شود. از این فناوری در ماشین های خودران هم استفاده می‌شود.

راستی می‌دانستید یکی از راه کارهای شرکت پرداخت الکترونیک سپهر استفاده از کیف پول الکترونیکی است که در حال حاضر در اپلیکیشن پاس قابل استفاده است و به راحتی می‌توانید از امکان پرداخت QR code هم استفاده کنید؟ این کیف پول الکترونیکی قابلیت اجرا در تمام فروشگاه های زنجیره ای را دارد.

اسکرول به بالا